Avtoelektrika, demontaža

Nad stanjem avtoelektričnih inštalacij in delovanjem naprav povezanih z njim, sem godrnjal že v več zapisih. V treh letih lastništva avta sem več ali manj samo odpravljal najnujnejše napake, le štarter je dve leti nazaj dočakal malo bolj obsežen servis in pa zamenjal sem zunanje luči in smernike. Še pred belim oblačkom je bil seznam okvar kar zajeten, ko se je pa dokončno pokadilo izpod armature pa je to sodu zbilo dno. Na seznamu se je znašlo precej zadev:

  • Luč za vzvratno vožnjo se ni prižgala, ker se je stikalo na menjalniku pokvarilo. Skušal sem ga popraviti, a brez uspeha.
  • Občasno se mi je med vožnjo motor enostavno ugasnil in vžiganje s ključem ni imelo nikakršnega efekta. Problem je bil v razrahljani sponki na vžigu, ki je občasno izgubila stik. Sponko sem popravil in zagotovil stalen stik, ampak sem se potem stalno spraševal, koliko takih spojev še je.
  • Stikalo za vklop vseh štirih smernikov ni delovalo. Odkar sem ga zamenjal nisem ugotovil vzroka nedelovanja.
  • Prednji dve in zadnja meglenka niso bile priklopljene.
  • Pumpa v posodi s tekočino za čiščenje vetrobranskega stekla ni delovala.
  • Osvetlitev števca ponoči je bila bolj slabotnega duha. Zamenjati bi moral žarnice za osvetlitev z močnejšimi in po možnosti tudi prebarvati notranjost števca v belo.

Poleg vseh teh naštetih stvari, za katere mi je bilo večinoma jasno kaj in kje je vzrok okvare, pa so se dogajale tudi stvari, ki si jih nikakor nisem mogel razložiti. Če sem recimo ponoči opazoval snope prižganih žarometov pred avtom, se mi je zdelo da svetijo zelo slabo. Ko sem se pa z nogo narahlo dotaknil katerega koli pedala pa so luči posvetile močneje. Tega pojava si nikakor nisem znal razložiti. Kaj imajo pedala z elektriko? Razen stikala za stop luči, ki je na zavornem sistemu in sem ga večkrat podrobneje preveril, ni bilo nikjer drugje kakšnega vodnika. Zagonetno. Nadvse.

Takoj v začetku septembra sem se lotil dela, da dolg dan in toplo vreme izkoristim za obnovo, če ga že za vožnjo ne morem. Pričel sem z demontažo armature. Odstranil sem števec, prikazovalnik trenutne porabe in vsa stikala. Končno sem si od blizu lahko pogledal vse te žice izpod armature razpeljane na vse konce vozila.

Z armaturne plošče sem vse odstranil in pločevinasti del speskal in prebarval. Odprtino za stikala sem malo povečal zaradi lažje kasnejše montaže.

Pod armaturo se nahaja tudi ena izmed dveh 12 voltnih vtičnic. Druga je pod motornim pokrovom – namenjena je priključitvi žarnice za morebitna popravila ob slabši vidljivosti. Tisto izpod armature sem odstranil, kovinski del prav tako speskal in prebarval, plastični pa očistil in tudi prebarval.

Tudi števec sem popolnoma razstavil in ga očistil. Kot sem našel namig nekje na internetu sem notranjost prebarval z belo, ker naj bi to pripomoglo k boljši osvetlitvi števca ponoči. Naročil sem nova grla za žarnice, problem pa sem imel najti čim močnejše žarnice. Na koncu sem jih dobil v trgovini Conrad – po naročilu seveda.

Na števcu sem tudi zamenjal steklo ter ga očistil od znotraj. Isto sem storil tudi s prikazovalnikom trenutne porabe. Ko sem imel oboje spet v enem kosu, sem jih vstavil nazaj v armaturo, na svoje mesto. V očiščen in spoliran gornji del armature sem potisnil nov pepelnik, namestil nov slepi pokrov za odprtino za radio, vgradil še tri stikala in slepi pokrov ter dodal nov ročaj za sopotnika. Armatura je začela dobivati svojo novo končno podobo.

Iz spletne trgovine so mi že dostavili tudi obe preostali stikali za luči in brisalce. Ostalo mi je samo še kable spravit v red in jih priklopit na nova stikala, ter armaturo pričvrstit v avto. Kar se sliši precej preprosto, ampak tu se pravo delo šele prične.

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja